Christina E. Ebbesen (f. 1981) er opvokset i Middelfart og arbejder i dagtimerne som præst for de døve. Om aftenen skriver hun ikke længere faglitteratur om Harry Potter, men epic fantasy i et univers hun har brygget på siden starten af nullerne. Hun spiller brætspil og D & D og elsker at tegne, og hun arbejder også som freelance illustrator. I hendes World Of Warcraft-dage lavede hun tegneserier om dem hun spillede i gruppe med.
Christina er også kreativ med merchandice til sin fantasyserie og laver smykkeagern i lak der følger med hendes bøger når hun holder foredrag eller deltager i conventions. Hun ombygger også funko pop-dukker så de passer til karaktererne i hendes fantasyserie Til Aretz’ Ende som foreløbig er planlagt til seks bøger og tilhørende noveller.
Til Aretz’ ende er på overfladen en klassisk fantasyfortælling med elvere og orker og prinsen der skal vinde prinsessen og det halve kongerige, men Christina er ikke meget for det traditionelle og har derfor givet både universet og karakterer en række twists. Derfor er universets middelaldersetting resultat af en apokalypse, og skellet mellem de konservative mennesker og de noget mere oplyste elvere giver Christina mulighed for at debattere emner der er aktuelle i vores eget samfund, herunder ligestilling, religion, racisme og homoseksualitet. Særligt det positive syn på homoseksualitet har givet Christina omtale i medierne, bl.a. Ekstra Bladet.
Som optakt til hver roman i Til Aretz’ ende skriver Christina en novelle der udkommer som separat e-bog. I starten af 2019 udgav Ulven og Uglen derfor både novellen Flugten fra ildvæveren og Christinas debutroman Sumpbaronens rejse. Flugten fra ildvæveren er en redigeret udgave af novellen af samme navn udgivet i novelleantologien Prisen på Magi – Ny dansk fantasy 2014 ved forlaget Kandor, et imprint under forlaget DreamLitt. En af hendes andre noveller er titelnovellen til novelleantologien Mørke Guders Templer udgivet H. Harksen Productions i 2016, og den vil også i redigeret udgave blive en del af Til Aretz’ ende i forbindelse med fjerde roman i serien.